maandag 25 juni 2018

Mijn rolstoel en ik


 Uit de beurskrant van de firma Commandeur 

Na een lange wandeling door de duinen zit Ik boven op een duintop en  kijk uit over de zee.
Kijkend naar de fascinerend golven en de ruimte om mij heen, kijk ik ook naar mijn rolstoel en denk: hoe blij kun je zijn met een hulpmiddel. Natuurlijk ging ik ook liever lopend door het leven, maar als dat toch niet zo is, dan maken we er samen het beste van.

Mijn rolstoel en ik, een onafscheidelijk duo. Waar ik ga, gaat hij. en andersom.
Door hem kan ik naar buiten, kan ik heerlijk struinen door de duinen, samen met mijn hulphond Kaiko, en kan ik activiteiten voor de
stichting Hulphond doen zoals gastlessen op school, demonstraties of lezingen voor de Rotary of andere verenigingen.
Maar... door mijn rolstoel kan ik ook gewoon, heel simpel, mijn kopje thee of koffie uit de keuken halen.\
Zonder mijn rolstoel ben ik nergens!

Het is dan ook elke keer weer spannend als er - na jaren - een nieuw exemplaar moet komen, je bent verknocht aan elkaar. Je kunt met elkaar lezen en schrijven.
Dat was ook zo met mijn Balder rolstoel en ik. We wisten wat we aan elkaar hadden en we kenden elkaar door en door.
Toen hij tot de draad toe versleten was moest er iets anders komen.
Een Balder was helaas, door diverse oorzaken, geen optie meer en zo kwamen we terecht bij de firma Commandeur.

Een Roltec Viper moest de opvolger van de Balder worden.
Een spannende stap, want ja... je weet wat je hebt en je weet niet wat je krijgt.

De deskundigen van het team van Paul Commandeur hadden snel doordat de stoel aan nogal wat eisen moest voldoen.
Een groot voordeel is dat ze de aanpassingen in eigen hand hebben, de  lijntjes zijn daardoor kort en alles vlot kan geregeld worden. (De goedkeuring had al lang genoeg geduurd helaas...)

 Het was natuurlijk wennen, maar ik kan nu zeggen dat ik super blij ben met de Viper. Hij is compact, wendbaar en sterk.

 Na deze mijmering is het weer tijd om verder te gaan, we pakken ons boeltje bij elkaar en gaan de terugweg aanvaarden. We lopen samen heerlijk door de duinen terug.

 Mijn Roltec en ik, we gaan samen de komende jaren mooie momenten beleven, daar eb ik alle vertrouwen in.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten