vrijdag 24 oktober 2014

Kan een muis weten dat je een Hulphond niet mag afleiden?



Het is al weer bijna twee maanden geleden, dus vonden we het wel weer tijd voor een blogje. :-)

De tijd vliegt, en leuke en minder leuke dingen komen zo op het pad van baasje.
Gelukkig ben ik er altijd weer om haar te steunen.

follow the leader :-)


Genoten van het mooie weer hebben we de afgelopen tijd zeker! De duinen in Katwijk zijn weer geopend en dat is een reuze feest ! Samen met Amy struinen door de duinen. Na afloop dachten de baasjes soms dat ik de mazelen had...zoveel klittebolletjes zaten er dan in mijn vacht. Ik moest dan wel geloven aan een grondige borstelbeurt.
.
Genieten in de duinen

en daarna heel veel klitten wegkammen..
We trainde met nieuwe dingen en gingen op pad voor leuke demonstraties en gastlessen .

Vooral bij de kinderen op scholen te zijn is voor alle twee echt genieten. Mijn vrouwtje vindt het heerlijk om weer even voor de klas te staan.   Ik doe natuurlijk wat er van mij verwacht wordt.
De kinderen zijn open en stellen eerlijke vragen!
zelf ervaren hoe het is als Kaiko een sok uittrekt.
Ook deden we wat presentaties bij een golfclub,


de winnaar van het tournooi mochten met Kaiko op de foto :-)


bij een groep huisvrouwen en bij activiteiten in de buurt... De ene keer ging het enthousiaster dan de andere keer..Ach, ik blijf ook gewoon een hond, die af en toe even geen zin heeft. Het komt niet zoveel voor zoals u vast wel weet.. Ik ben een redelijk stabiele werker,



Maar laatst had ik toch wel echt een dilemma... Was het mijn jacht instinct ...was het angst of werd ik gewoon afgeleid... ??
Terwijl ik mijn vrouwtjes schoenen uit trok zag ik in mijn ooghoeken een.... Muis...... Oeps...en dan toch gewoon doorwerken. ....
Mijn vrouwtje had het er ook wat lastig mee.....
Moest ze nu gaan zeggen dat er een muis liep?  en dat ik daardoor werd afgeleid??   Ziet u het voor u,? Een hele zaal gillende mensen omdat er een muis is... Dat was dus geen goed plan. Ze gaf me even wat lekkers, moedigde me aan om door te gaan en toen heb ik  mijzelf maar herpakt en gedaan wat ik moest doen.
( wel steeds ff kijkend waar dat gekke beest liep hoor...) Ach ja, u weet het... Het leven van een Hulphond is nooit saai..en die muis kon vast niet lezen dat er op mijn tuig stond dat hij me niet moest afleiden :-)

Woef tot de volgende blaf... Kaiko

Geen opmerkingen:

Een reactie posten