vrijdag 4 mei 2018

Het was me het weekje wel.


Het was me het weekje we; Een volle week maar met een grote diversiteit aan activiteiten.

Maandag ochtend begonnen we met het radio programma spraakmakers op NPO. Dit keer niet als luisteraar maar als gast.
Samen met Peter van Uhm mochten wij in een klein half uur weer wat meer bekendheid aan de stichting geven.




Wat een bijzondere ervaring om hieraan mee te mogen werken 
Oplettend....





Gaat het goed?

Maandag avond stal Clown krullenbol wel even de show op koor. Had hij wat af te reageren misschien?
De hele avond lag hij heerlijk slapen, terwijl wij druk aan het repeteren waren voor ons slot optreden in juni. 
Rustig slapend totdat....
Aan het eind van de avond wilde onze dirigent even luisteren hoe het nu echt klonk. Hij liep naar de achterkant van de kerk. Nu moet je weten dat het altijd erg lastig is om toonhoogte te blijven, als er geen muzikale begeleiding meer is. 

De alten zakt wat meer dan de sopranen en het gevolg was dat het zeer onzuiver was. 😜 
Kaiko stond op, klapperde met zijn oor, keek eens in het rond, klapperde nog een keer zijn oren wat mij elkaar trekken, en toen was het voor hem genoeg. 
Hij pakt jas van onze dirigent,  loopt er mee naar de achterkant van de zaal en legt hem demonstratief voor zijn voeten neer. 
Krullenbol had bepaald dat het genoeg was voor die dag, en dat het niet meer aan te horen was  😏 

Het hele koor inclusief dirigent moest zo vreselijk lachen dat we ook maar gestopt zijn.  


En dan moeten er  in zo’n week ook nog de gewone dingen gebeuren, Kaiko deed gewoon keurig zijn werk. Alleen wilde hij wel heel graag dicht bij mij zijn. 
De week was te vol geweest en hij hield me strak in de gate...
Dit had tot gevolg dat hij strak tegen mijn bed aan bleef  liggen, ook toen de fysiotherapeut mijn benen door moest bewegen. Krullenbol waakte over mij....

Ik blijf echt dicht bij mijn vrouwtje liggen vandaag hoor!


En vanavond : 4 mei, de herdenking bij het monument in het park.
In alle rust ging hij in de drukte naast mij liggen. Indrukwekkend zoveel jongeren erbij waren.



Vrijheid, aan het begin van de week had ik het over mijn vrijheid die Kaiko me geeft. 

Vanavond hadden we het over vrijheid in bredere zin. 

Wij mogen leven zonder oorlog, zonder vervolging, laten we dat zo houden!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten