zondag 22 februari 2015

Bijna lente?

Vandaag, in het bos lopend, bedacht ik me dat de eerste twee maanden van het jaar al weer voorbij zijn, zelfs voorbij gevlogen door alles.
Er gebeurde veel maar gelukkig ook hele mooie momenten.

We genoten van :


Buiten wandelen in de sneeuw en op het strand








 De eerste lente bolletjes die boven de aarde komen.




Ook waren er weer Gastlessen op scholen.
Wat een bijzondere was het op het mendel college met de brugklassers in het vak levensbeschouwing .
Dit te mogen mee geven aan de kinderen is toch wel heel kostbaar.
Het thema was helpen en via Kaiko kwamen er mooie gesprekken over hoe je kan helpen en wat de waarde van het leven is met een handicap.



Tijdens de examens van het rollator dansen (waar ik op het secretariaat zat) liet Kaiko zijn kwaliteiten weer zien. Terwijl ik druk bezig was met alle cijfers te verwerken op het secretariaat pakte hij keurig alles op wat viel en gaf de spullen aan.  Daar tussendoor lag Kaiko rustig met Amy (de hond van Ondine) naast me. 

Totdat er, net op het moment dat het spits uur werd met alle uitslagen, een spasme bij me op kwam, Kaiko ging heel rustig tegen mijn benen hangen en zorgde ervoor dat het niet verder ging :-)
Geluidloos gebeurde dit alles en ik denk dat weinige het door hebben gehad zelfs... Trouw mannetje!
 
Samen gaan we door !!


2 opmerkingen:

  1. Leuk dat je de leerlingen zo wegwijs maakt in jouw leven!

    Op een van mijn scholen heb ik ooit een blinde rouw met haar hond uitgenodigd.
    Eerst met schrik en afgrijzen en uiteindelijk met alleen maar begrip reageerden de leerlingen.

    Was het Mendel College goed toegankelijk voor jou?

    Vriendelijke groet,

    BeantwoordenVerwijderen