zondag 6 oktober 2013

Dat heb je er mooi uit beloond


Van de week had ik een vriendinnetje op bezoek en die zei toen ze binnen kwam:'Wat goed dat Kaiko zo bij je blijft als de je de deur open doet. Dat heb je er toch mooi uit beloond'  Ik schoot in de lach want het was een grappige uitspraak maar al doorpratend raakte ze wel de kern van het geheel. Toen Kaiko hier net was had hij de neiging om als de bel ging naar de buitenhal te rennen. De buitenhal van de flat was voor hem een verlengstuk van het huis en daar liep hij dus gewoon naar toe.  Maar omdat ik dan geen zicht meer op hem heb vond ik dat niet prettig en ben ik  daarop gaan trainen. En je begrijpt het al... deed hij het goed dan kreeg hij een brokje. Slimkeezen als onze honden zijn hebben ze dat al heel snel door dus is de bel nu: 'Snel naar het vrouwtje, dan krijg ik (misschien) wel wat.
In de training wordt ons geleerd om positief te benaderen maar ik vond het wel heel grappig dat buitenstaanders dit dan ook zo opmerken.

Of heel wat automobilisten dat de afgelopen weken, op de drukke weg hierachter,  ook hebben gedacht is wat anders.... Daar trainde we intensief met het bedienen van het knopje van het verkeerslicht. Belonen als hij het knopje had ingedrukt... en voor zijn goede handeling moesten de automobilisten stoppen :-) Gelukkig hadden ze vast niet door dat het zo in elkaar zat, voor de vorm staken we natuurlijk wel gewoon over bij groen licht.

Want tja, ... de automobilist belonen met een 'brokje' omdat ze blijven staan gaat toch ook wat te ver.

1 opmerking:

  1. Hey Erna,

    Misschien dat je mij nog kent vanuit het Noordersport park. Mijn naam is Melanie en ik zit ook in een rolstoel. Ik had een schotse collie (en woonde eerst bij mijn ouders op de Korteweg, samen met Jazz (kruising Chihuahua). Ruud ken je vast ook met Beau en Guusje. Wij lopen vaak samen. Dus denk ik dat je nu wel weet wie ik ben!

    Aller eerst wil ik zeggen dat ik heel veel bewondering heb voor je mooie mannetje Kaiko en de samenwerking met jou. Tegek om jullie filmpjes te zien. Mega bewondering voor jullie als team!

    Maar nu heb ik een belangrijke vraag.
    De laatste maanden ben ik erg achteruit gegaan en kan ik helemaal niet meer lopen. Ik heb een aansturingsblokkade naar mijn been toe. Een verlamming dus. Hiernaast heb ik ook ernstige spasmes (vooral 's avonds en 's nachts, waardoor ik nauwelijks tot niets meer kan. Overdag heb ik regelmatig spasmes in mijn voeten en linker pols.

    Nu heb ik in Heliomare een observatie periode achter de rug, waarbij we hebben gekeken wat er voor mij te doen is, zodat ik beter kan gaan functioneren met hulpmiddelen. Hier is een hulphond ook ter sprake gekomen en ben ik dit nu aan het uitzoeken. Ik heb er een goed gevoel over en ben daarom ook meer informatie aan het zoeken en ervaringen van mensen die ook een hulphond hebben. En tevens zou het erg op prijs stellen voor een advies van jou en Kaiko.
    Zeker nadat ik jullie mooie blog heb gezien.

    Zelf heb ik ook een blog die ik bij hou, waarin je misschien interesse heb om er achter te komen hoe ik leef en wie ik ben.

    www.leevjelevi.jimdo.com

    Ik hoor heel erg graag van je,

    Het liefste via de mail of mijn website/gastenboek.

    Melanieklootwijk@hotmail.com

    Liefs Melanie vanuit het park.

    BeantwoordenVerwijderen