Elke les bestond uit drie of vier verschillende activiteiten, waarbij afwisselend behendigheid, snelheid en/of gehoorzaamheid werd gevraagd.
Enkele voorbeelden:
- Kan de hond langs een verleidelijke rij speeltjes snel naar zijn baas lopen, of moet elk speeltje worden besnuffeld en opgepakt
- Wie kan het snelste een bepaalde opdracht uitvoeren en is dan als eerste aan de overkant
- Wie vindt het speeltje
- Voorwerpen apporteren en in estafette heen en weer brengen
- Wie is kwispelkampioen
- Kan de baas vier glazen water op een blaadje heen en terugbrengen en ondertussen slalom lopen met de hond?
- "Koekhappen"
- Q Ralley
- Diverse denkspelletjes .
Ook werd met de clicker gewerkt.
Voor Kaiko was het, net als de andere honden, één groot feest en alle honden waren elke keer opgewonden als ze het veld opkwamen. Het overdragen van een mandje met daarin een bedankkaartje (aan het begin van de laatste les) verliep dan ook niet geheel vlekkeloos. Het was zo spannend om Astrid weer te zien! Maar de intentie was goed.
Kaiko gedroeg zich soms als een clown, maar op de laatste dag ontroerde hij iedereen toen hij uit de tunnel kwam, zijn riem kwijt was en die spontaan even zelf uit de tunnel ging halen! :-)
Astrid wist alle baasjes en honden te motiveren, ze legde de spelletjes goed uit en iedereen voelde zich veilig. Soms leek ze net een sportverslaggever: “Kijk hem gaan, goed, hoor, oei, bijna, ja, dat is even verleidelijk, maar nee, hij doet het niet, goed gedaan!”. In haar stem en verhalen zaten aanmoedigingen voor baas en hond, complimenten en tips voor de baas en stembeloningen voor de honden. Ook speelde ze steeds in op de verschillende (on)mogelijkheden van hond en baas. Het waren geweldige lessen! We kijken al uit naar zomer 2014 Foto’s: http://www.mijnalbum.nl/Album=K6PWEYF7
These topics and article are so information based.This is so interesting blog. You are best listing knowledge provide at this site. I am very excited read this nice article. You can visit my website behendigheid spelletjes
BeantwoordenVerwijderen